מי הרג את חוויית הקניון? SQ חושפת את התובנות שמאחורי הנתונים – במחקר שהוכן עבור mako

הקניונים בישראל חווים ירידה מדאיגה בפדיונות ובתנועת המבקרים. בשבוע האחרון פורסמה ב־mako כתבה שהציגה את הלך הרוח בענף: צרכנים שנוטשים את השיטוט הפיזי לטובת המסך הדיגיטלי, מותגים שנאבקים לשרוד, וחוויית קנייה שאיבדה את הייחוד שלה.

מאחורי הכתבה עמד מחקר רחב שבוצע על ידי חברת המחקר SQ, שחושף את הגורמים העמוקים למשבר – וגם את הדרך החוצה ממנו.

מה באמת מצאנו?

במסגרת המחקר שערכנו, נותחו אלפי נקודות מידע, סקרים איכותניים וכמותיים, ונתונים התנהגותיים מעשרות קניונים ברחבי הארץ. התמונה שעלתה ברורה:

הקניון איבד רלוונטיות בעיני צרכנים רבים.

הלקוחות לא ממהרים להגיע – כי הם לא בטוחים מה הם ירוויחו מהחוויה.

יש פער בין תמהיל החנויות לציפיות הקהל.

הקהל מחפש עניין, רגש, תרבות – לא רק קנייה.

המותגים מתקשים לייצר חיבור עם הצרכן הפוסט-דיגיטלי.

נאמנות לקוחות נמצאת בשפל, והמלצות כמעט ואינן נוצרות (NPS שלילי במתחמים רבים).

המומחיות של SQ: להבין לעומק מה הנתונים לא אומרים במפורש

כחברת מחקר יישומי עם ניסיון רב בשוק הישראלי, תפקידנו הוא לא רק לאסוף מידע, אלא לפרש אותו בהקשר העסקי, האנושי והתרבותי.

המחקר שביצענו עבור הכתבה במאקו התבסס על שילוב בין ניתוח דאטה ארגונית, מחקרי שטח בקרב מבקרים, ניתוח מגמות קמעונאיות עולמיות, והצלבתם עם נתוני ביצועים של מותגים מקומיים.

אז מה כן עובד?

במספר קניונים שבלטו לטובה זיהינו מאפיינים ברורים:

חוויית ביקור משולבת (פנאי, קולינריה, תוכן)

שימוש חכם בדאטה לצורך התאמת תמהיל

שיתוף פעולה עמוק בין הנהלת הקניון למותגים הפועלים בו

הובלה ניהולית שמסתכלת על המתחם כקמפוס קהילתי – לא רק מסחרי

לסיכום

הקניון, כפי שהכרנו אותו – משתנה. אבל העתיד שלו לא אבוד.

באמצעות מחקר מעמיק וניתוח נכון של נתונים, ניתן להבין לעומק מה הקהל באמת רוצה – ולבנות מחדש את החוויה סביבו.

SQ גאה להיות שותפה בגילוי התובנות שמניעות שינוי אמיתי בענף הקמעונאות הישראלי.

הכתבה מבוססת על מחקר שהוזמן ובוצע על ידי SQ עבור mako | לקריאה מלאה: לינק לכתבה במאקו

https://www.mako.co.il/finances-weekend/Article-73cd07f1aca1691026.htm

צור קשר

רוצים לשמוע עוד? לדבר איתנו השאירו פרטים ואנו ניצור עמכם קשר בהקדם האפשרי או צרו קשר עכשיו

03-5351364, [email protected]