מדד הביורוקרטיה של איגוד לשכות המסחר וחברת SQ

המשרד עם השירות הגרוע ביותר: משרד הבריאות;הכי נוח לעסקים: משרד התחבורה

לין: " המדינה מגלה אזלת יד משוועת ויכולת תפקוד לקויה בכל הקשור במאבק בביורוקרטיה. אזלת יד זו פוגעת קשות בצמיחת המשק ומייקרת לציבור הרחב ולעסקים את מחירי מוצרים והשירותים".

בשנת 2015 מדד הביורוקרטיה של איגוד לשכות המסחר, המבוצע באמצעות חברת SQ, נשאר יציב על ציון נמוך של 6.79 בלבד, כך שבסיכומה של השנה לא ניתן לומר שהושג שיפור בשירות המגזר הציבורי לעסקים בישראל. השירות ממשיך להיות ביורוקרטי, ארוך ומסורבל. פרט למשרד הכלכלה, שתפס את המקום הראשון בשירות לעסקים בשנת 2014 וירד בשנה החולפת, כל המשרדים שמרו על יציבות.

יציבות בשירות בציונים כה נמוכים מלמדת על תקיעות ועל כך שהמאמצים לשפר את השירות לא נושאים פרי ובעלי העסקים לא מרגישים בשיפור בעבודה השוטפת. העבודה מול משרדי הממשלה ממשיכה לפגוע בעסקים ולעכב את צמיחתם. גם ראש הממשלה, חה"כ בנימין נתניהו, התבטא בנושא אך אתמול בפתח ישיבת הממשלה, באומרו כי "בישראל יש עודף רגולציה, עודף ביורוקרטיה, עודף משפטיזציה – השילוב של שלושת הדברים הללו גורם לישראל להיות פחות ופחות תחרותית, פחות אטרקטיבית לעסקים. זה אומר שהמחירים של המוצרים ושל שירותים גבוהים יותר, האזרח משלם יותר והעסקים עושים כאן את עסקיהם פחות. לכן, יעד מרכזי של הממשלה הוא להפחית את הנטל של הרגולציה העודפת במדינת ישראל."

לדברי עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, "קשה מאוד שלא להתאכזב מההישגים הלקויים ברבים ממשרדי הממשלה ומהעדר המוטיבציה של שרי הממשלה ומנכ"לי המשרדים לצמצם את נטל הביורוקרטיה המוטל על הציבור הרחב והמגזר העסקי. המדינה מגלה אזלת יד משוועת ויכולת תפקוד לקויה בכל הקשור במאבק בביורוקרטיה. אזלת יד זו פוגעת קשות בצמיחת המשק ומייקרת את מחירי מוצרים והשירותים לציבור הרחב ולעסקים".

לכתבה באתר טלנירי לחץ כאן

נסו בעצמכם

השתמשו בדמו שלנו כדי לדמות כיצד המערכת עובדת.
site/showDemo
Share |
© 2010 Copyright כל הזכויות על התכנים באתר שמורות לחברת SQ איכות השירות.
מונסייט תוכנה בע"מ בניית אתר